Přírodní památka v okrese Karlovy Vary | Svatošské skály

15 května, 2020

Výlet do Karlových Varů na krásného prvního Máje a taky první výlet v této v době koronaviru.

Tip na výlet jsem měla už dlouho napsaný na svém Trip listu 🌟

Výlet na Svatošské skaly jsem měla už nějakou dobu napsán na svém Trip Listu (kde mám poznamenaná místa, která chci navštívit). Protože 1.5. byl státní svátek, bylo prvního Máje a my měli volno, dostala jsem z úkol vybrat nějaký výlet kam by jsme mohli vyrazit. A já vybrala právě tyto skály.

Zase jedeme do Karlových Varů

V Karlových Varech je mnoho míst, které stojí za navštívení a shlédnutí, pro tentokrát jsme jeli do přírody na tyto skály. Do K.V. známe cestu skoro už nazpaměť 😁, jak už jsme tam už byli několikrát a ještě několikrát určitě pojedeme. Když jsme do Varů dorazili, do navigace jsme zadali Svatošské skály, aby jsme věděli kudy k nim. Dokonce jsme jeli i okolo Vánočního domu, který jsme už také navštívili 😊.

Dojeli jsme do cíle

Dojeli jsme autem, co nejdál to šlo, pak jsme narazili na značku zákaz vjezdu a dál už jsme jet nemohli. Kousek od značky bylo „parkoviště“ kde už parkovala i jiná auta a tak jsme tam zaparkovali i my.

Na cestu jsme si vzali vše potřebné a vyrazili jsme. Po té co jsme vyrazili jsme hned narazili na krásně rozkvetlé stromy podél silnice, to byla nádherná podívaná.

Vyrážíme směrem ke skalám

Cestou k místu jsme viděli velkou ohradu, kde bylo několik nádherných koní a i malé hříbátko. Po celou dobu naší cesty po pravé straně tekla řeka Ohře, která krásně lemovala naši cestu až na místo a pokračovala dál a dál…

Kdo se přibližně koukal nebo už tam byl, ví jak to tam vypadá, že je tam dlouhý dřevěný, lávkový most přímo až ke skalám. A tady také začínala trasa našeho výletu 🙂.

Když jsme přešli most, pod kterým teče řeka Ohře tak u skály byla mapka s různými okruhy a také ukazatele. Vybrali jsme si trasu s různými vyhlídkami.

Místy byl slabý signál

Trasu a vyhlídková místa jsem už předem měla naplánované v aplikaci Mapy.cz. Místy byl slabý a na některých místech signál nebyl vůbec (s čímž jsme moc nepočítali, ale poradili jsme si). Naštěstí po cestě byly rozcestníky, takže jsme věděli kudy jít.

Příroda vás odmění nádhernými výhledy

Cestou se nám naskytly opravdu nádherné pohledy na řeku, kterou obklopovala krásně zelená příroda. Musím říct, že hned po příjezdu na místo jsem věděla, že tohle bude nádherný výlet 😍. Nádherná příroda všude kolem, krásně zeleno, prostě 💚.

Malá zastávka a chvilkový odpočinek

Když jsme pokračovali dál a dál, zastavili jsme se na chvilku u malého odpočívadla u malé studánky. Dastík studánku využil k občerstvení. Měla jsem pro něj i vodu z domova, ale zašel se vykoupat i do řeky takže se osvěžil i tam 😅. Po tom, co jsme se občerstvili i my jsme vyrazili na vyhlídku. Cesta k ní byla pěkně dlouhá, a taky jsme furt stoupali nahoru a nahoru, , ale zvládly jsme to! Ten výhled pak, za to opravdu stál!

První zdolaná vyhlídka

Jeskynní vyhlídka, tak se jmenovalo místo odkud byl parádní výhled. Jen, co nás trošku zaskočilo bylo, že vyhlídka byla celkem špatně přístupná – úzká ulička, kde jsme se museli přidržovat řetězů, které byli na skále a až pak se kochali výhledem.

Strach z výšek nemám, ale tady jsem celkem měla, ani nevím proč, ale raději jsem se držela vzadu 😅. Rychle jsem udělala cvak cvak 📸, pak jsme si tam chvilku sedli a pak zase šli zpátky.

Na výlet jsme s sebou vzali i pejska, ale na tuto vyhlídku raději ne, a tak nám ho kamarádka chvilku pohlídala. Pak už s námi pokračoval všude bez problému 😊😉.

Počasí bylo jak na houpačce

Když jsme jeli do K.V. cestou nám pěkně pršelo, zajeli jsme proto ještě na jídlo a čekali, zda se počasí umoudří, a nakonec ano. Když jsme dorazili na místo, krásně svítilo sluníčko, po tom co jsme vyšlápli na Jeskynní vyhlídku, jsme viděli jak se ženou mraky a že bude asi brzy pršet.. a taky že ano.

Cestou na další vyhlídku na nás spadlo pár kapek a potom, co jsme k ní dorazili se už pěkně rozpršelo.

Pusa na Prvního máje

Odtud byl také nádherný výhled, a to že pršelo tomu dodalo i takovou pěknou atmosféru. Mimo jiné jsem na tomto místě dostala i svou prvomájovou pusu, sice trošku netradiční (ne pod třešní) ale originální .

Máme tu ještě co objevovat!

V plánu byla ještě další místa, která jsme chtěli navštívit, ale trošku nás tlačil čas a cesta zpět do Prahy, proto toto byla naše poslední zastávka.

Brzy se sem chceme ale vrátit a prozkoumat další místa, takže tady jsme opravdu naposledy nebyli, protože je to tu fakt krásné a všem tento výlet opravdu doporučujeme! Líbilo se tady jak nám tak i Dastíkovi!

Informace, které by se mohly hodit :

• Mapka naší trasy
  • Parkování bylo zdarma
  • Žádné vstupné se zde neplatí
  • U mostu se nachází občerstvení
  • Časová náročnost – dle okruhu který zvolíte (cca 2 h)
  • Další užitečné informace na kudyznudy.cz