Zoologická zahrada hl. m. Prahy | 2019

29 srpna, 2019

Zoo je místem, které nikdy nezklame a když k tomu vyjde i skvělé počasí 🌞 je to ještě lepší. Pražská zoo v Tróji o rozloze 58 hektarů nabízí k vidění několik zajímavých druhů zvířat a unikátní expozice, které stojí za shlédnutí.

Do pražské zoo vždy vyrážíme ráno, neboť celou zoologickou zahradu nejde projít tak rychle, je opravdu veliká a když ji chce člověk projít v klidu a ne jen hrr je lepší vyrazit o něco dříve.

Zoo nabízí celkem 3 vstupní brány

Do zoo vedou celkem 3 vstupy, jeden je hlavní a dva vedlejší, jeden je umístěný nahoře, kde je i parkoviště, druhý je umístěný dole, kde je též parkoviště.

My jsme vcházeli tím hlavním vstupem, ten je hned u autobusové zastávky, kam jezdí autobus přímo z Nádraží Holešovic (pro nás je to nejlepší spojení, když nejedeme autem).

Doprava do zoo

Do zoo se lze dostat několika způsoby – autem, autobusem, tramvají nebo třeba i procházkou ze Stromovky (dříve tu byla lávka, teď je místo ní přívoz, který vás převeze na druhou stranu během několika minut).

Vstupné

U pokladen je možné zakoupit jak rodinnou vstupenku, tak samostatnou vstupenku pro jednotlivce a dokonce i vstupenku pro pejsky 🐾, do zoologické zahrady je vstup pejsků povolen – pejsek musí být na vodítku.

A teď už jdeme koukat na zvířátka

První zastávkou jsou u nás tučňáci, jsou hned ze začátku. Vždy nás velmi pobaví svými pohyby, jak jsou legrační a nerozhodní zda do vody skočit nebo ne, dlouho u toho stepují a rozhodují se a pak nakonec hop!

Když si to dobře naplánujete a stihnete včas dorazit, můžete vidět krmení tučňáků, které je zároveň i komentované chovatelkou + se dozvíte i nějaké zajímavosti..

Lachtani – ti jsou moji nejoblíbenější. Nikdy si nenechám ujít jejich komentované cvičení/představení. Jsou tak úžasní a moc šikovní.

Když se řekne lachtan, jako první se mi vybaví nejznámější Gaston, který bohužel uplaval, když zoo zasáhly záplavy, jejich smečka se ale od té doby pěkně rozrostla o několik dalších lachtánků – např. Melounek, Ronja, Bára, Eda, atd.

Plameňáci – v celku zajímavá a fotogenická zvířata (když je tedy zachytíte v pravou chvíli). V zoo jich je opravdu hodně, ale většinou se drží pohromadě ve skupině.

U všech pavilonů se nezastavujeme

V zoo si jde každou svou cestou za zvířátky, které chce vidět. My samy nenavštěvujeme každý pavilon a nechodíme se dívat na každé zvíře, ale už máme takovou svou trasu, na která zvířátka se chodíme pravidelně koukat.

Při letošní návštěvě mě zklamalo, že jsme neviděli gorily, ve venkovním výběhu nebyly a ani v tom vnitřním, ale zastavili jsme se u velkých želv.

Vždy obdivuji jak si nesou ten svůj krunýř a jak jsou velké, oproti těm malým želvičkám, které běžně chováme doma jako domácí mazlíčky.

Pavilon s tygry a se lvy

Po návštěvě želv jsme zamířili přímo ke lvům. V zoo je vnitřní expozice, kde jsou tygři, ale v tu dobu, kdy jsme tam byli, tam byl pouze jeden a ten furt chodit tam a zpět neboť chtěl za svou smečkou, která byla nejspíše venku nebo někde jinde. Ani ve venkovní expozici jsme tygry bohužel neviděli, možná byli někde schovaní, či někde odpočívali ve stínu (ten den bylo opravdu vedro..).

A tak jsme šli ke lvům, nejprve jsme hledali, kde jsou a po tom co jsme jejich výběh obešli dokola, uviděli jsme je ve stínu, kde odpočívali, byli u zdi a proto je nebylo možné hned zahlédnout..

Nekoukali moc nadšeně, že si je fotíme 😃. Naštěstí mají výběh velký a hluboký.

Dříve se v dolní části zoo nacházelo mnohem více zvířat např. sloni a hroši, ti byli ale přesunuti do horní části, a tak za nimi se budeme muset podívat nahoru.

Zastávka na oběd

Ještě před tím než jsme vyrazili do horní části, jsme si dali něco dobrého k obědu, přeci jen byl čas oběda a hlad už o sobě dával vědět.

V zoo je opravdu několik míst a restaurací, kde se můžete dobře najíst. My si vybrali restauraci, která se nachází nedaleko lachtanů, v restauraci je možné venkovní i vnitřní sezení a převládá zde česká kuchyně.

Vzhůru do horní části

Nahoru můžete jít různými stezkami nebo se můžete svézt i lanovkou 😊, my jsme vyrazili po svých. V horní části jsme navštívili žirafy, slony, hrochy, klokany, soby apod.

Cestou k Africkému domu za žirafami je krásná vyhlídka na sloní pavilon, který je nyní také udělán nově. Letos poprvé jsme se byli podívat i uvnitř, kde to mají moc hezky udělané a hlavně velké a prostorné.

Na fotkách ⇈ se nacházeli celkem tři sloni, z toho jedno bylo větší slůně, které furt doráželo na svou maminku, a jakmile se mu něco nelíbilo nebo se mu maminka nevěnovala, uměl ji to dát pěkně najevo, např. ten den jsem poprvé slyšela zatroubit slona, nikdy před tím se mi toto nepoštěstilo.

V tomto pavilonu vždy strávíme víc času..

A teď místo, kde vždy strávíme tedy hlavně já, nejvíce času a to je právě v Africkém domě, kde jsou mé nejoblíbenější žirafy. Mohla bych na ně koukat klidně celý den.

Často se žirafy přiblíží opravdu blízko, že chybí jen kousek, aby si ji člověk mohl pohladit 😊, ale to se stát nemůže, jsou tam stromy a kameny, takže se žirafa nemůže moc přiblížit, ale kdo má velký objektiv s velkým zoomem může ji zachytit jako by byla skoro u něj.

Žirafy mají opravdu velký výběh, kde se můžou proběhnout, můžete mezi nimi spatřit i zebry. V tu chvíli byly všechny žirafy venku, uvnitř nebyla ani jedna. Žirafy lze pozorovat celkem z dvou míst, jedno je výš, druhé je níž, ale z obou vyhlídek je na ně krásný výhled.

Nový sloní pavilon

Od žiraf jsme se pak přemístili k druhé části sloního pavilonu, kde měli sítě s krmením a také hračky. Nejkouzelnější bylo malé slůně, které na síť ještě nedosáhlo a tak muselo počkat, než mu jiný slon/slonice, shodí krmení ze sítě dolů, uměl si o to šikovně říct 😊, když dostal to co chtěl, odešel si hrát se zavěšenou koulí na řetězu.

Ledová tříšť na osvěžení

Jelikož jsme potřebovali doplnit tekutiny, zastavili jsme se ve stánku pro ledovou tříšť – speciálně pro malinovou (mou nejoblíbenější) a pro jablečnou. Tříště nás dobře osvěžili a pak jsme pokračovali dál ke klokanům.

Poslední zastávka, kde jsme se zastavili byli lední medvědi. Tentokrát nebyli tak akční jako bývají kdykoliv jindy, ale nejspíš to bylo tím horkem a tak jen odpočívali.

Unavení lachtánci…

Cestou k východu jsme se ještě zastavili podívat na lachtany, kteří po náročném dni už taky jen odpočívali.

Informace, které by se mohly hodit :

• Komentovaná krmení různých zvířat můžete zjistit tady
  • Veškeré informace o otvírací době, vstupném, zjistíte přímo na stránkách zoologické zahrady