Nejkrásnější vyhlídky na Vltavu | Smetanova vyhlídka, Vyhlídka Máj a Solenická podkova

20 června, 2019

Výlet na nejkrásnější tři vyhlídky, kde proudí řeka Vltava. Co víc je na tom to nejlepší? Všechny vyhlídky se nachází kousek od Prahy.

Náš plán:

• Smetanova vyhlídka
  • Krňanský vodopád
  • Vyhlídka Máj
  • Solenická podkova

První zastávka

Jako první jsme zamířili na Smetanovu vyhlídku, ta je od Prahy celkem kousek. Takže na místě jsme byli skoro za chvíli 😉. Na vyhlídku se lze dostat autem tak i autobusem.

Pokud by jste zvolili cestu autobusem, tak se Smíchovského nádraží jede autobus č. 438 až do zastávky Krňany, rozcestí Třebsín. (autobusem jsem na místo necestovala). Pokud zvolíte cestu autem, která je dle mého pohodlnější, tak se dostanete skoro až k vyhlídce nebo můžete auto zaparkovat v Třebsíně na návsi, odkud vede žlutá turistická značka až k vyhlídce.

My jsme jeli dle navigace a dojeli jsme skoro až na místo, poznáte to tak, že tam bude spoustu zaparkovaných aut. Auto jsme zaparkovali a vyrazili směrem na vyhlídku.

Vyhlídka není tak moc navštěvovaná jako je např. Máj, kde je lidí mnohem více, tady je to rozhodně méně rušné. Vyhlídka je na dobře přístupném místě, takže můžete vzít i pejska 🐾 (jako my). Vyhlídka od místa, kde jsme nechali zaparkované auto je opravdu kousek, vede tam pěkná cestička.

K vyhlídce vás dovede stezka

Příroda tam byla opravdu krásná. Všude bylo krásně zeleno. Od parkoviště jsme šli dál po cestě až jsme potkali cedulku s nápisem vyhlídkaPak jsme odbočili doprava jak šipka ukazovala a za chvilku jsme dorazili na vyhlídku.

Z vyhlídky byl krásný pohled na Vltavu. Protože v blízko v okolí se nachází ještě jedno místo, na které jsme se chtěli podívat, vyhlídku jsme opustili a vrátili se sem ještě na chvilku o něco později 😉. Z vyhlídky jsme se vrátili stejnou cestou k autu.

Vyrážíme na Krňanský vodopád

Na toto místo nevede žádná značená cesta a proto jsme museli využít navigaci, aby jsme místo našli. Nejprve jsme vyrazili podle Google Map, po chvíli jsme zjistili, že Google nemá toto místo v mapách označené bohužel, a tak jsme si na rychlo stáhli aplikaci Mapy.cz, která už nás dovedla na místo 😊, o pár kroků jsme si cestu sice protáhli, ale na místo jsme dorazili.

Na místo se lze dostat po asfaltové silnici a pak z kopce dolů nebo už jít od začátku podél potoka (to jsme v danou chvíli ještě netušili…). Terén k vodopádu je dost nerovný, je možné, že se někdy budete muset trošku brodit přes malý potůček či přeskakovat přes kameny, trošku zážitek. My jsme tuto trasu absolvovali i s pejskem 🐾.

Malé zklamání

Po příchodu k vodopádu jsme byli mírně zklamaní, čekali jsme, že vodopád bude o něco větší, ale bohužel byl opravdu malinký a dokonce jsme ho i skoro přehlédli. Přesná poloha vodopádu na mapách.

Ale i tak jsme se u Krňanského vodopádu chvilku zdrželi. Po tom, co jsme si ho prohlédli, jsme vyrazili zpátky k autu. Zpáteční cestou jsme už nešli tou, kterou jsme přišli, ale šli jsme podél potoka, tak dlouho jak to šlo, až jsme se dostali ke Smetanové studánce. Cestou zpět jsme také viděli pár „menších vodopádů“, které právě vedly k tomu Krňanskému.

Podél potoka byla cesta méně náročná, ale i tak se občas někde něco muselo přeskočit. Pak už jsme jen vyšlápli jeden velký kopec, druhý kopec a byli jsme u auta.

Pejskovi jsme dali čerstvou vodu, a protože kluci (přítel a pes) byli celkem znavení a znovu se jim už na vyhlídku nechtělo, počkali na mě u auta a já si rychle doběhla ještě udělat pár snímků na vyhlídku.

Kluci byli šikovní a nikam mi neujeli, počkali tam na mě 🐾 + 👦. Vrátila jsem se z vyhlídky k autu a vyrazili jsme na třetí zastávku.

Vyrážíme na Máj

Vyhlídka Máj je od Smetanové vyhlídky vzdálená pouze 11 minut – autem, lze na ni dojít i pěšky po žluté stezce, jako jsme šli předtím ke Krňanskému vodopádu, ale protože jsme z Máje pokračovali ještě na jednu vyhlídku a museli by jsme se tak zbytečně vracet pro auto, jeli jsme rovnou autem až k Máji.

Parkoviště na Máji je podobné jako na Smetanové vyhlídce (všechna parkoviště jsou bezplatná), menší nevýhodou je, jak je tato vyhlídka víc navštěvovanější, bylo tu taky více aut. Vyhlídka se od parkoviště nachází rovně směrem na takový mírný kopeček, poznáte to tak, jakým směrem jde nejvíc lidí, tím směrem se nachází i vyhlídka Máj, na které se ocitnete během chvíle.

Na vyhlídku můžete i s pejsky, ale je dobré je mít na vodítku, cestou tam i zpět potkáte hodně pejskařů a většina z nich má psy na vodítku. Na vyhlídce jsou místy strmé úseky, proto pozor a na vyhlídce s velkou opatrností dávejte pozor jak na sebe tak i na své pejsky 🐾. Ne všude kam se dostane člověk se dostane i pejsek.

Na Máji je krásně, my už tam byli několikrát…

Výlet na vyhlídku Máj nebyl náš první ani rozhodně poslední. Máj jsme s přítelem už navštívili, ale jelikož to bylo při cestě tak jsme si řekli proč se tam nezastavit 😊.

Chtěla jsem vyfotit jednu určitou fotku, ale jelikož tam bylo moc lidí, nedostala jsem se na místo odkud je to hezky vidět, tak snad to vyjde příště 😊, někdy bych tam chtěla zkusit zachytit západ/východ 🌞.
Po tom, co jsme chvíli strávili na Máji, jsme se vrátili zpátky k autu a vyrazili na poslední místo dnešního výletu a to na Solenickou podkovu 💚.

Poslední zastávka

Ta je vzdálena o trochu dále, cesta autem k ní trvala cca 1 hodinku a 10 minutek. Jeli jsme podle navigace krásnou přírodou, a tak jsme se mohli kochat tou nádherou 💚.

Ve vesničce Větrov bylo kousek od silnice takové záchytné místo/bod a byla zde zaparkovaná auta a tak jsme tam zaparkovali i to naše a vyrazili. Cesta byla klidná a tak pejsek mohl pobíhat na volno.

Jelikož bylo už něco kolem 17 hodiny, potkali jsme jen jeden pár a nikoho jiného. Je pravda, že tato vyhlídka už asi tak navštěvovaná nebude, jelikož už je dál, ale i tak je z ní moc krásný výhled.

Když už jsme byli v lese, šli jsme po lesní stezce tak dlouho dokud jsme neviděli na stromě značku K Altánku odbočit VPRAVO! Cedulku jsme našli a pokračovali tím směrem, kterým ukazovala.

!!! Pozor !!!

Tento poslední úsek je opravdu strmý, ale ten výhled pak stojí opravdu za to!

Dastík 🐾 byl celou dobu s námi a doprovázel nás na všech místech, které jsme tento ten navštívili. Všechny tři vyhlídky a jeden vodopád se v pohodě a v klidu dá stihnout za jedno celé odpoledne. Pohled na Vltavu je i z dalších míst a je z nich též krásný výhled, ale tam si uděláme výlet zase někdy jindy 😊😉.

Informace, které by se mohly hodit :

• Všechny tři navštívené vyhlídky jsou zdarma s krásným výhledem
  • Ani na jednom místě není placené parkoviště
  • Odkaz na mapku míst, které jsme navštívili
  • Další užitečné informace na kudyznudy.cz (Smetanova vyhlídka)
  • Další užitečné informace na kudyznudy.cz (Vyhlídka Máj)
  • Další užitečné informace na kudyznudy.cz (Solenická podkova)