Rozsáhlé pohoří na hranicích Česka, Rakouska a německého Bavorska | Šumava

1 října, 2018

Mým dalším snem bylo se podívat na Šumavu. Všude jsem viděla nádherné fotky z přírody, krásné stezky, lesy, fotky z východů a západů slunce a tak moc jsem si přála, aby jsme Šumavu také navštívili.

Splnění mého snu⭐

Jednoho krásného dne se mi tento sen splnil a to rovnou tak, že jsme na Šumavě strávili celkem tři dny 😍💚. Výlet na Šumavu jsem si přála hodně hodně dlouho. Chtěla jsem ji navštívit znovu.

Poprvé jsem na Šumavě byla v zimě na Třístoličníku a chtěla jsem vidět jak Šumava vypadá bez bílé pokrývky. Díky tomu, že státní svátek vyšel na pátek, tudíž byl prodloužený výlet a na výlet na Šumavu to byl parádní čas, kdy vyrazit, i dle předpovědi počasí mělo být hezky a také bylo.

Plánování na tři dny

Pustila jsem se tedy do plánování, kde jsem rozplánovala všechny tři dny, co za tu dobu můžeme stihnout :-). Vypsala jsem si určitá místa a pak jsem se je snažila nějak smysluplně poskládat. A nakonec z toho vyšel krásný plán.

Plán byl takový:

• 1. den – Jezerní slať, Chalupská slať a Cikánská slať
  • 2. den – Černé jezero, Čertovo jezero a Prášilské jezero
  • 3. den – Hrad Kašperk, Vyhlídka Libín a Jelení jezírko

1. den

Vyrazili z Prahy a v plánu jsme měli hned celkem 3 místa. Když jsme dorazili na Jezerní slať, zde se hned nacházelo parkoviště, bylo zdarma, ale s omezeným stání na půl hodiny. Pokud sem budete vyrážet, doporučím vám vzít si s sebou papírové hodiny, které poslouží pro případnou kontrolu, kdyby náhodou někdo přijel.

Cestou od parkoviště jsme šli po značené stezce až k Jezerní slati, po pravé straně je dřevěná vyhlídka, na kterou můžete vylézt a podívat se na slať trochu z výšky. Kousek od vyhlídky je dřevěná hezky udělaná cestička, která nás provedla Jezerní slatí.

Další zastávkou kam jsme se přesunuli byla Chalupská slať. Ta byla od Jezerní slati vzdálená pouhých 15 minut (autem). Dorazili jsme na parkoviště, které bylo plné, proto jsme museli chvíli počkat než se uvolní nějaké místo. Parkoviště bylo neplacené se stáním neomezeně.

Po tom, co se uvolnilo jedno parkovací místo jsme mohli vyrazit ke slati. Od parkoviště jsme se orientovali pomocí rozcestníku, který nás nasměroval jakým směrem jít. Chalupská slať je od parkoviště přibližně 15 – 10 minut. Podél cesty je pár nádherných penzionů. Když jsme šli směrem ke slati, šli jsme po stejně dřevěné cestičce jako byla na Jezerní slati.

Když jsme dorazili na místo, uviděli jsme největší rašelinové jezírko v České republice a nejznámější břízu uprostřed.

Poslední naší zastávkou tohoto dne byla Cikánská slať ta byla přibližně vzdálená 18 minut (autem). Dorazili jsme na parkoviště Modrava, které bylo nejblíže tomuto místu.

Parkoviště bylo placené 20,-/h nebo 70,-/celý den. Zakoupili jsme si tedy parkovací lístek za 70,- neboť jsme netušili, jak dlouho se zdržíme. Od parkoviště byla Cikánská slať vzdálená 40 – 30 minut pěšky.

Cestou k poslední slati

Došli jsme k rozcestníku, aby jsme se podívali, kterým směrem se máme vydat. Ze začátku jsme šli do mírného kopce, pak lesem, pak les vystřídala pláň stromů, které bohužel napadl kůrovec.

Když jsme došli na místo, byla tu stejná dřevěná cestička jako na dvou předchozích slatích. O tomto místě se píše i říká, že je to jedno z nejcennějších míst šumavského parku. Místo na nás působilo dost smutně, všude byly vidět umírající stromy, které byly napadeny kůrovcem…

2. den

Tento den jsme převážně strávili u jezer. První zastávkou kam zamířili bylo Černé jezero. Na místě jsou dvě parkoviště, jedno neplacené a druhé placené. Na placeném parkovišti se platilo stání po hodině, 1 započatá hodina činila 25,-  (parkovné se platí až při výjezdu pomocí automatu). My jsme si zvolili parkoviště placené a byli jsme tak i blíže k jezeru.

Vyrážíme k jezeru č. 1

Černé jezero bylo od parkoviště kousek. Cesta byla asfaltová, takže se po ní dá jet jak na kole tak třeba i s kočárkem. U jezera bylo sice plno lidí, ale bylo tu krásně, bylo nádherné počasí. Našli jsme si tam nějaké místečko a kochali se šumavskou nádherou.

Je čas přesunout se k jezeru č.2

Dalším v pořadí bylo Čertovo jezero, které bylo vzdálené 7,1 km. Od Černého jezera jsme se podívali na rozcestník kudy jít a tím směrem jsme vyrazili.

Zvolili jsme si trochu náročnější terén, cesta vedla opravdu do prudkého kopce, který byl pěkně dlouhý 😀.  Po tom, co jsme došli k jezeru jsme byli rádi, že jsme sem došli a v půli cesty to nevzdali.

U Čertova jezera už tolik lidí nebylo. Ticho a klid dělali pohled na Čertovo jezero ještě hezčí.

Poslední navštívené jezero v tento den

Posledním navštíveným jezerem kam jsme zamířili bylo Prášilské jezero. To bylo vzdálené přibližně 30 min (autem). Parkoviště bylo placené, i když už jsme dorazili ve večerních hodinách nechtěli jsme riskovat pokutu, proto jsme si raději v automatu zaplatili parkovné za 70,-/h .

Cesta k jezeru byla v pohodě, až tedy ke konci, kde je stoupání a jde se přes kameny. Až půjdete po dřevěné cestičce – jste už blízko. U jezera je pár laviček, kde je možné posedět.

Od jezera je pak možné se vydat dvěma směry, buď tím, kterým jste přišli nebo směrem na Prášily.

3. den

První zastávkou našeho posledního dne na Šumavě byl Hrad Kašperk, na který jsme to měli kousek od našeho ubytování. Na místě je jedno malé parkoviště, neplacené, které je k hradu blíže a pak o něco níž se nachází parkoviště velké.

Návštěva hradu – nádvoří

My měli to štěstí, že jsme stihli zaparkovat na tom malém a blízkém parkovišti k hradu. K hradu vede asfaltová cesta. Na hrad se platí vstupné a záleží na vás jaký okruh si zaplatíte, my jsme si zaplatili jen prohlídku nádvoří za 50,-. Na nádvoří bylo malé občerstvení. Z nádvoří byl výhled do dáli na nádhernou krajinu 💚 a taky na vnitřek hradu. Hrad uvnitř jsme nenavštívili, protože jsme s sebou měli pejska, ale ani jsme dovnitř moc nechtěli.

Výlet na rozhlednu

Potom jsme přejeli na rozhlednu Libín. Ta byla vzdálená od Kašperku 49,9 km – přibližně hodinka cesty autem. Dorazili jsme na neplacené parkoviště, od kterého jsme vyrazili po modré stezce, která nás dovedla až k rozhledně.

Cesta je terénem, jsou tu kameny, přírodniny a také je tu mírně stoupání k rozhledně. U rozhledny je menší občerstvení.

Výstup na rozhlednu

Vstup na rozhlednu je zdarma, u schodů nahoru je kasička, do které je možné dát dobrovolný příspěvek. Nahoru vede několik schodů, některé jsou dost úzké.

Nahoru můžete i s pejskem, stejně jako my 🐾. Z rozhledny byl nádherný výhled. My jsme například viděli Temelín a jiná známá místa..

Naše poslední zastávka na Šumavě

Poslední naše zastávka byla u Jeleního jezírka, které jsme navštívili po rozhledně. To bylo vzdálené přibližně 50 minut autem. Parkoviště bylo napůl placené a napůl ne, asi záleží kde zaparkujete.

Na parkovišti bylo občerstvení, kde se můžete posilnit, my se například posilnili před tím, než jsme vyrazili k jezírku. Jelení jezírko je od parkoviště přibližně 20 – 25 minut chůze po cestě.

Určitě se na Šumavu zas brzy vrátíme 😍💚 !

Všechna navštívená místa jsme zvládli s pejskem, jen je potřeba mít v některých místech pejska na vodítku. Pejsek mohl všude a bez problému.

Počasí nám krásně vyšlo, kromě pátku, kdy bylo chladněji a foukal vítr, ale to nás v našem objevování nezastavilo. Šumava je opravdu nádherná, příroda tu doslova kouzlí a čaruje.

Příště vyrazíme zase objevovat jiná zákoutí a krásná místa nádherné Šumavy!

Informace, které by se mohly hodit :

• Mapka pro den č. 1
  • Mapka pro den č. 2
  • Mapka pro den č. 3
  • Většina parkovišť, kde jsme parkovali jsou zdarma, ale přeci jen někdy jsme někde platili, proto je vždy dobré mít nějakou hotovost s sebou